Gyakran ismételt kérdések

Rendelés leadással kapcsolatos kérdések

Hogyan tudok rendelést leadni?

Rendelését a webboltunkban, emailben és telefonon is le tudja adni.
Fontos, hogy akciós csomagjaink csak a webboltban leadott rendelésekre vonatkoznak.

Milyen adatok szükségesek a lencse rendeléséhez?

Bármely típusú lencse rendeléséhez szükségünk van az alábbi adatokra:

  • D vagy PWR vagy SPH? A kontaktlencse dioptriáját jelöli. Általában egy -20.00 és +20.00 közötti érték. Minden kontaktlencse rendelkezik ezzel a tulajdonsággal.
  • BC - A kontaktlencse görbületét jelöli. Általában 8.3 és 9.1 közötti érték.

Tórikus lencsék további adatai:

  • CYL - A kontaktlencse cilinder értékét jelöli. Ez az adat csak a tórikus lencséknél van. Általában -0.75 és -2.25 közötti érték.
  • AX - A kontaktlencse tengely értékét jelöli. Ez az adat is csak a tórikus lencsékre jellemző. Átalában 10 fokonként változó érték.

Multifokális lencsék további adatai:

  • ADD - A kontaktlencse addicióját jelöli. Csak a multifokális és a bifokális kontaktlencsék esetén jelenik meg ez a paraméter. Értéke gyártónként eltérhet, és lehet negatív vagy pozitív (pl.: -1.00, +1.00, stb.), de akár betűs jelölés is (pl. LO, MED, HIGH vagy Low, High, stb.)
    • D - A domináns szemet jelöli. Ezt a jelölést csak a CooperVision gyártó használja a multifokális kontaktlencséinél.
    • N - A nem-domináns szemet jelöli. Ezt a jelölést is csak a CooperVision gyártó használja a multifokális kontaktlencséinél.

Rendeléskor nem kiválasztható adat:

  • DIA - A kontaktlencse átmérőjét jelenti. Az átmérő egy fix adat, egy adott márkájú kontaktlencsét csak egy bizonyos átmérővel készít a gyártója. Csak abban a méretben lehet rendelni, amely a termék adatlapján szerepel.

Honnan tudom a lencse rendeléséhez szükséges értékeket?

Ha most vásárolna először kontaktlencsét, akkor kérjük, keressen fel egy kontaktológust, aki megvizsgálja a szemét, és ez alapján kifejezetten Önnek felír egy kontaktlencsét. A próbalencse illesztése után már biztonsággal rendelhet tőlünk a próbalencse paramétereivel. Ha korábban már vásárolt kontaktlencsét, akkor a rendeléshez szükséges adatokat a legutóbb vásárolt kontaktlencséjének dobozán, a doboz oldalán találja.

Hogyan tudok csak egy doboz lencsét rendelni?

A termékadatlapon csak az egyik szemre kell kitölteni az adatokat, a másik szem elől ki kell venni a pipát, így csak egy dobozzal kerül a kosárba.

A 3 db-os kiszerelés darabot vagy párat jelent? Miért 3 darab, ha az embernek két szeme van?

A 3 db-os kiszerelésű termék 3 darab lencsét tartalmaz. Azért létezik 3 db-os kiszerelés, mert a kontaktlencsések többségének eltérő dioptriájú a két szeme, és nekik a 2 doboz 3 db-os kiszereléssel pont párban (3 pár) lesznek a lencsék.
Tehát, 3 db = "1,5 pár", valamint 6 db = 3 pár.

Miért nem tudom kiválasztani az adott lencsénél a görbületem?

A különböző márkájú lencséket eltérő görbületben gyártják, így ha nem kiválasztható az Ön görbülete, az azt jelenti, hogy sajnos nem gyártják az adott lencsét abban a görbületben.

Minden esetben le kell adnom a rendelést, vagy elegendő, ha csak bemegyek az irodába vásárolni?

Minden esetben le kell adnia rendelést, még akkor is, ha a szükséges termékek esetében webboltunk azt jelzi, hogy raktáron vannak. Enélkül előfordulhat, hogy más lefoglalja Ön előtt a szükséges termékeket, és így Önnek már nem fogjuk tudni kiadni azokat.

A termékparaméterek kiválasztása után azt jelzi a weboldal, hogy "nem rendelhető kombináció". Mit jelent ez?

Azt jelenti, hogy a kiválasztott kombinációban nem gyártják a lencsét, így nem tudjuk rá rögzíteni a rendelést.

Van-e törzsvásárlói kedvezmény?

Sajnos még nincs törzsvásárlói programunk, de folyamatban van a kialakítása. Ha feliratkozik hírlevelünkre, mindenképpen értesíteni fogjuk Önt ennek bevezetéséről. Hírlevelünkre itt tud feliratkozni.

Mit jelent a kuponkód mező? Hogyan kaphatok kuponkódot?

Kedvezményre jogosító kuponkódokat hírleveleinkben szoktunk kiküldeni. Ezeket kuponkódokat tudja a kuponkód mezőben beváltani. Ha szeretne hírlevelünkre feliratkozni, akkor azt itt tudja megtenni.

Hogyan tudom a kuponkódomat beváltani?

A termék kosárba helyezése után, a pénztároldalon, a lap alján található "Van kedvezménykódom" előtt található négyzetbe tegyen egy pipát. Ha szállításra kapott kuponkódot, akkor válassza ki azt a szállítási módot, amelyikre a kuponkód vonatkozik. Az ekkor megjelenő mezőbe írja be a kuponkódját, majd kattintson az "Érvényesítés" gombra. Ezzel a kedvezmény levonásra kerül a kosárértékből. Majd kattintson a lap alján lévő "Megrendelem >>" gombra.

Szállítással, átvétellel kapcsolatos kérdések

Van-e raktáron egy adott termék vagy egy adott paraméterrel bármilyen termék? Mikor kapom meg a terméket?

A termék adatlapján a paraméterek kitöltése után tudja leellenőrizni, hogy van-e raktáron a szükséges mennyiség, és ha nincs, akkor nagyjából mennyi idő a beszerzése. Lencse rendelésénél ez az információ akkor fog megjelenni, ha mindkét szemére kitölti az adatokat, vagy egy doboz rendelése esetén az egyik szem elől kiveszi a pipát. Napszemüveg rendelésnél, ha több méretben rendelhető, a méret megadásával, folyadékok esetében a mennyiség kiválasztása után jelzi a rendszer a készletre vonatkozó információt.

Ha több időpontot is kiír a webboltunk a beszerzési időre vonatkozóan, honnan tudom meg, hogy pontosan mikor érkezik?

Bizonyos esetekben csak intervallumot tudunk mondani, konkrét időpontot nem, mert nekünk sem jelzi ezt előre a gyártó. Amikor a rendelt termékek beérkeznek raktárunkba és átadjuk szállításra vagy összekészítettük irodánkban, azonnal értesítjük Önt e-mailben.

Mikor történik a szállítás, ha rendelésből valamelyik termék nincs készleten?

Amennyiben egy rendeléshez több terméket is választ, minden esetben a kiválasztott termékek adatlapján szereplő leghosszabb szállítási határidő a mérvadó. A legutolsó termék beérkezését követően szállítjuk a csomagot vagy értesítjük a rendelés átvételéről.

Mikor van nyitva az eOptika?

Vevőinket a csomagok személyes átvétele, vagy esetleges személyes panasztétel esetén minden munkanapon 9.00 és 17.00 között, kedden és csütörtökönként 9.00 és 19.00 között tudjuk fogadni irodánkban.

Milyen átvételi lehetőségek vannak, és mennyibe kerülnek?

4 féle átvételi lehetőség adott:

  • Irodánkban: nincs szállítási/átvételi díja, csak annyit kell fizetni, amennyi a termék vagy a rendelés értéke.
  • Pick Pack Pont: 10 000 Ft-ot meghaladó rendelési érték fölött ingyenes a Pick Pack Pontokra történő szállítás, egyébként 490 Ft.
  • Futár: 15 000 Ft-ot meghaladó rendelési érték fölött ingyenes a futáros házhoz szállítás, egyébként 790 Ft.
  • PostaPont: 15 000 Ft-ot meghaladó rendelési érték fölött ingyenes a PostaPontokra történő szállítás, egyébként 590 Ft.

Ha van raktáron a termék, a megrendelést követően mennyi idő alatt érkezik meg?

Egyes szállítási módokhoz tartozó szállítási idők a munkanapokon 15 óráig leadott rendelések esetén:

  • Sprinter futárszolgálat: 1 munkanapon belül
  • Pick Pack Pont: Budapesti átvevőpontra 1 munkanap, vidékre 2 munkanapon belül
  • PostaPont (MPL): 2 munkanapon belül
  • Személyes irodai átvétel: általában második e-mail vagy SMS-es értesítésünk után követően azonnal átvehető

Fizetéssel kapcsolatos kérdések

Egészségpénztári kártyával tudok fizetni?

Az MKB, OTP, Patika, Generali, Tempo, Új pillér, Medicina, Prémium egészségpénztári kártyákat tudjuk elfogadni, és minden más egészségpénztári tag számára a számlát ki tudjuk úgy állítani, hogy utólag elszámolhassa. A rendelés leadásakor a Pénztár oldalon tudja kiválasztani az egészségpénztári adatokat, így ennek alapján készítjük el a számlát. Az általunk kiállított számlát az egészségpénztár címére kell beküldenie, melyet ezután egészségpénztára fog Önnek a számla ellenében megtéríteni.

Átutalással lehet fizetni?

Átutalásos fizetési módra nincs lehetőség.

Tudok -e American Express (AMEX) bankkártyával fizetni?

Irodánkban nincs erre lehetőség, viszont online fizetési rendszereink (PayU és PayPal) ezt is elfogadják.

Pick Pack Ponton tudok-e bankkártyával fizetni illetve milyen a nyitvatartásuk?

Nem mindegyik Pick Pack Ponton lehet fizetni bankkártyával. A honlapon található Szállítás és fizetés menüben a Pick Pack Pont kiválasztását követően jelzi a rendszer, hogy az adott ponton lehet-e bankkártyával fizetni, ugyanitt a nyitvatartásról is tájékozódhat.
A Pick Pack Ponton nincs lehetőség American Express kártyával fizetni.

Tudok-e a futárnál bankkártyával fizetni?

A futárnál történő csomagátvételkor nem tud bankkártyával fizetni.

Mikor fogom megkapni a futártól a csomagomat?

Ha kapott értesítőt, hogy átadtuk csomagját a futárszolgálatnak, akkor a következő munkanapon várható a csomag szállítása 8 - 17 óráig.
Ha nem kapott még értesítőt a csomag útnak indításáról, akkor tájékozódjon a webboltunkban az itt leírtaknak megfelelően a rendelt termékek teljesítési idejéről.

Általános kérdések, kontaktlencsékkel kapcsolatos kérdések

Véd-e az UV surgárzás ellen a kontaktlencse? Mely kontaktlencse rendelkezik UV védelemmel?

Manapság a legtöbb kontaktlencse alapanyaga tartalmazza az UV sugárzás ellen védő komponenseket, melyek megakadályozzák az ultraviola sugárzás káros hatásait. Ezeket az összetevőket szabad szemmel nem láthatjuk. Fontos tudnunk, hogy a kontaktlencse nem takarja el a teljes szemünket vagy annak érzékeny részeit, ezért nem ad teljes UV védelmet, és nem helyettesítheti a jó minőségű napszemüveget.
UV védelemmel rendelkező lencséinket itt találja.

Milyen kontaktlencsét ajánlanának nekem? Tudnak nekem ebben segíteni?

Ha kontaktlencsét szeretne váltani vagy korábban még sosem hordott lencsét, akkor mindenképpen javasoljuk, hogy keresse fel kontaktológusát, aki egy próbaillesztés során meg tudja Önnek mondani, hogy melyik kontaktlencsét, milyen paraméterekkel érdemes választania. Az egyes lencsék között, még azonos paraméterek esetén is eltérések vannak, ezért nem javasoljuk, hogy vizsgálat nélkül vásároljon új kontaktlencsét.

Szemüvegrecept alapján tudok-e kontaktlencsét rendelni?

Sajnos szemüvegének receptje nem alkalmas arra, hogy kontaktlencsét rendeljen. Ha eddig még sosem hordott kontaktlencsét, akkor mindenképpen forduljon optometristához vagy kontaktológushoz, aki beméri Önnek a kontaktlencséhez szükséges adatokat.

Tudok-e próbalencsét rendelni?

Próbalencsét nem tudunk biztosítani, csak gyári, dobozos termékeket. Ha eddig még sosem hordott lencsét, vagy váltani szeretne, akkor keressen fel egy optikust (kontaktológus vagy optometrista végzettséggel), aki egy vizsgálat keretében akár többféle márkájú és típusú próbalencsét is felilleszt Önnek.

Minden termékünk eredeti?

Igen, természetesen. Termékeink az eredeti gyártók hazai és más EU országokban lévő hivatalos márkaképviseleteitől származnak.

Tórikus kontaktlencsével kapcsolatos kérdések

Miben különbözik a tórikus (toric, astigmatism) lencse a hagyományos (szférikus) lencséktől?

A tórikus kontaktlencsék az asztigmia javítására szolgálnak, a közel- és a távollátás korrekciója mellett. Az asztigmia a szem görbületi hibája, s független attól, hogy távolra vagy közelre lát-e rosszul az illető. (Az asztigmiának nincs igazi magyar megfelelője, a szemtengelyferdülés valójában nem ez, hanem a kancsalság, a szem optikai tengelyének az egyenestől való eltérése).

Milyen adatok szükségesek tórikus lencsére vonatkozó rendeléshez?

  • D vagy PWR vagy SPH? A kontaktlencse dioptriáját jelöli. Általában egy -20.00 és +20.00 közötti érték. Minden kontaktlencse rendelkezik ezzel a tulajdonsággal.
  • BC - A kontaktlencse görbületét jelöli. Általában egy 8.3 és 9.1 közötti érték.
  • CYL - A kontaktlencse cilinder értékét jelöli. Ez az adat csak a tórikus lencséknél van. Általában -0.75 és -2.25 közötti érték.
  • AX - A kontaktlencse tengelyértékét jelöli. Ez az adat csak a tórikus lencséknél van. Átalában 10 fokonként változó érték.

Milyen márka rendelhető -2.25 feletti (extrém) cilinder értékekkel?

Multifokális lencsékkel kapcsolatos kérdések

Miben különbözik a multifokális lencse a hagyományos (szférikus) lencséktől?

A multifokális kontaktlencsék egyszerre adnak megoldást a rövidlátás, illetve a távollátás problémájára.

Milyen adatok szükségesek a multifokális lencsére vonatkozó rendeléshez?

  • D vagy PWR vagy SPH? A kontaktlencse dioptriáját jelöli. Általában egy -20.00 és +20.00 közötti érték. Minden kontaktlencse rendelkezik ezzel a tulajdonsággal.
  • BC - A kontaktlencse görbületét jelöli. Általában egy 8.3 és 9.1 közötti érték.
  • ADD - A kontaktlencse addicióját jelöli. Multifokális és bifokális kontaktlencsék esetén jelenik csak meg ez a paraméter. Az érték gyártónként eltérhet, lehet pozitív és negatív érték (pl.: -1.00, +1.00, stb.), de akár betűs jelölés is (pl. LO, MED, HIGH vagy Low, High, stb.)
    • D - A domináns szemet jelöli. Ezt a jelölést csak a CooperVision gyártó használja a multifokális kontaktlencséinél.
    • N - A nem-domináns szemet jelöli. Ezt a jelölést is csak a CooperVision gyártó használja a multifokális kontaktlencséinél.

A különböző márkájú multifokális lencsék miért rendelkeznek eltérő adatokkal? És hogyan tudom őket átszámítani egy másik értékre?

A különböző márkájú multifokális lencséket eltérő értékekkel, adatokkal jelölik, ezen adatok más típusú adatokra történő átváltásánál (pl. a "high adat" "+2.5 addició"-ra történő átváltásánál) csak a kontaktológus tud segíteni. Ha márkát szeretne váltani mindenképpen javasolt egy próbalencse-illesztésre elmenni, hiszen még azonos adatok esetén sem biztos, hogy kényelmes lesz a lencse.

Mit jelent a multifokális lencséknél a D/N adat?

A "D" lencse a domináns szem az "N" lencse a nem domináns szemet jelöli. Ezt az adatot a kontaktológus határozza meg a próbaillesztés során.

Milyen márka rendelhető +2.50 feletti (extrém) addíció értékekkel?

Színes kontaktlencsékkel kapcsolatos kérdések

Rendelhető-e színes tórikus vagy multifokális lencse?

Színes lencséket nem forgalmazunk tórikus vagy multifokális paraméterekkel.

Van-e lehetőség a színes kontaktlencsék próbájára?

Szemvizsgálattal jelenleg nem foglalkozunk, de a legtöbb optikában van lehetőség az Air Optix Colors termékek próbájára. Fontos tudni, hogy vizsgálat nélkül nem tudunk Önnek kontaktlencsét ajánlani, mert a személyes próbaillesztés nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a lencse hordási ideje alatt panaszmentes legyen a lencse viselése.

Van-e lehetőség cserére, ha nem tetszik a kontaktlencse színe?

Csak bontatlan termék visszavételére van lehetőség. A színbeli eltérésre nem tudunk garanciát vállalni. A színes lencsék érzékelése rendkívül szubjektív, mindenki másképp éli meg az egyes színek hatásait, amit befolyásol szemének eredeti színe és annak árnyalata. Léteznek ún. fedőlencsék, amelyek elméletileg teljesen elfedik a szem eredeti színét, azonban a gyakorlat sokszor mást mutat. Van akinél elérik a kívánt hatást, van akinél nem. A döntésben tehát csakis egy próbaillesztés segíthet, amely során ki tudja próbálni a különböző színeket. Ez különösen fontos, mert így fog kiderülni, hogy teljesítik-e a színek az Ön elvárásait. Csak ezután érdemes nálunk megrendelnie a kívánt lencsét, így csökkenthető az utólagos csalódottság kockázata.

Ápolófolyadékokkal kapcsolatos kérdések

Milyen folyadék ajánlott vagy jó egy adott lencséhez?

Minden folyadékunk használható lágy lencsékhez, kivétel a Boston Simplus, mely kemény lencsékhez lett kifejlesztve. Ennél azonban sokkal inkább ajánljuk az Opti-Free Puremoist, Biotrue és az Eyecontact Pure folyadékokat.

Garanciával kapcsolatos kérdések

Mit tegyek, ha kibontást követően sérülést érzékelek a lencsén?

Kérjük a sérült lencsét küldje vissza friss ápolófolyadékban és tárolótokban címünkre az űrlap kitöltése után! Az így visszaküldött lencsét továbbítjuk a gyártónak, aki megvizsgálja azt. Amennyiben a gyártó anyaghibát állapít meg, kicseréli a lencséket, az új lencsét mi azonnal továbbítjuk Önnek.

Mit tegyek, ha szúró, égető érzéssel jár a kontaktlencse viselése?

Mielőbb keresse fel kontaktológusát, aki megvizsgálja a szemét és a lencsét is műszer alatt, így könnyen feltárható a kellemetlen érzés oka.

Mi okozza a homályos látást a lencse viselése során?

A leggyakrabban előforduló okok:

  • A szilikon-hidrogél lencsék nem megfelelő ápolófolyadékkal történő tisztítása.
    Megoldás: A tisztításhoz az alábbi folyadékokat javasoljuk: OPTI-FREE Replenish, Biotrue, Complete, Complete RevitaLens.
  • Bármilyen antibiotikum, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény használata.
    Megoldás: Ha gyógyászati kezelés alatt áll, akkor sose használjon kontaktlencsét.
  • Egyéb lappangó betegség vagy hőemelkedés által előidézett fokozott zsírtermelődés.
    Megoldás: Ha kicsit is lázasnak, vagy betegnek érzi magát (pl. náthás), akkor ne viseljen kontaktlencsét, valamint használja a fent felsorolt ápolószerek valamelyikét, hogy megelőzze a lipidréteg kialakulását.
  • Nem megfelelően tisztított tárolótok.
    Megoldás: Minden alkalommal, amikor új ápolófolyadékot nyit fel, akkor új tokba töltse azt. Semmi esetre se öntsön egy tokba több különböző fajta folyadékot, mert ártalmas kémiai reakciók indulhatnak be a különböző folyadékok keveredése során.

Mit tegyek, ha nem megfelelő lencsét rendeltem?

A termék cseréjére vagy visszavételére bontatlan dobozú, sérülésmentes állapotban van lehetőség.

  • Visszavétel esetén: a címünkre kell behozni, vagy visszapostázni a terméket az űrlap kitöltése után. Személyes átvételkor készpénzben, beküldés esetén átutalással fizetjük vissza a termékek ellenértékét. Az áru visszaküldésének költségeit az ügyfél viseli.
  • Csere esetén: címünkre kell behozni vagy visszapostázni a terméket, és e-mailen jelezni a cserélendő és a megrendelni kívánt termék paramétereit, valamint átvételi módját. A rendelést ennek alapján rögzítjük. Amint megérkezik címünkre Öntől a visszaküldött, a gyártótól pedig a megfelelő lencse, értesítjük az átvétel lehetőségeiről és módjáról.

Vizsgálat és próbalencsével kapcsolatos kérdések

Foglalkoznak szemvizsgálattal?

Látásvizsgálat, szemvizsgálat, kontaktlencse vizsgálat, illesztés és betanítás témakörében is állunk rendelkezésére. A próbaillesztés keretében akár többféle márkájú és típusú lencsét is felilleszthet Önnek szakértő kollégánk, aki segít megkeresni az Ön számára legkényelmesebb viseletű lencsét. A vizsgálati lapot mindenképpen őrizze meg, mert ez alapján tudja megrendelni tőlünk a kontaktlencsét. A lap tartalmazza a márka pontos megnevezését és a paramétereket.

A vizsgálatokra és kontaktlencse illesztésre a Teréz körút 50 szám alatti Optikánkban van lehetőség. Jelentkezzen személyesen vagy akár telefonon.

A kontaktlencse mellett javasoljuk, hogy legyen szemüvege is. Optikánkban a szemüveg készítés és javítás is elérhető, ahol szakembereink segítenek kiválasztani a megfelelő szemüvegkeett és szemüveglencséket.

Napszemüveggel és szemüvegkerettel kapcsolatos kérdések

Napszemüveg, szemüvegkeret felpróbálására van-e lehetőség?

A napszemüvegeket nem tartjuk készleten, így mindenképpen le kell adni a rendelést, majd az értesítést követően lesz átvehető. Amennyiben a napszemüveg átvételkor nem felel meg, vissza tudja mondani rendelését.

Hol találom a napszemüveg, szemüvegkeret típusát?

Általában a bal oldali szárában szerepel a modell száma, színkódja és mérete.

A napszemüveg paraméterei mit jelölnek?

  • Lencseméret: a szemüveglencse legnagyobb átmérője, tehát a szélessége.
  • Hídméret: A szár, két lencse közötti legkisebb távolsága.
  • Szárhossz: A napszemüveg szárának hossza, az illesztéstől a szárvégig, az ívet is lekövetve.

Napszemüveg méretek